Friday, October 16, 2009

Kodutöö1

Igapäevaselt tegelen ma õpetamisega - nii kooliõpetajana kui ka koduõpetajana. Nii tööl kui ka vabal ajal, mis tähendab, et vaba aega kui sellist mul eriti ei olegi. Peale koolitunde, olen paigutanud kahel kolmel päeval lisaks koduõpetaja tunnid. Sisuliselt võtavad need minu päevast veel 3 tundi, sest ka kohale jõudmine jne võtab aega. Igapäevaselt aitan õpilasi ka MSNi kaudu, kuid lisaks aitan ma ju ka koduõpilasi, keda õpetan veel lisaks. Loomulikult kaotavad mu enda päris õpilased aega ning ka mina jään veel rohkem oma vabast ajast ilma. Samuti on paljud koduõpilased samadest klassidest ning neile erinevate teemade õpetamine käib sisuliselt samamoodi. Seega minu õpimaastiku ülesehitus on midagi sellist, mis sisuliselt peaks aitama mul endale vaba aega luua.


Peale esimesi kontakte koduõpilasega lisan ta õppekeskkonda. Vastavalt siis tema õppimisele kas 10, 11 või 12 klass. Sellega saab ta ligipääsu igasugustele minu poolt ettevalmistatud ülesannete lahendustele, seletustele, tunnittöödele. Lisaks on kõikidel ülesannetel ka vastuste leht.
Juhul, kui õpilane iseseisva tööna ei saa lahendatud ülesannetest ka aru, saab ta pöörduda minu poole MSNi kaudu ning küsida täiendavat selgitust.
Sageli ongi õpilaste jaoks probleem see, et on õpikutes liiga vähe näite ülesandeid. Kui olen aga ära lahendanud ülesanded pikalt ning vahepeale kirjutanud ka abivalemid ning kommentaarid, miks ma nii teen, siis on see sageli piisavaks abiks ja täiendavat õpet ei ole vaja.
Süsteemi testimiseks peaks seda enne ka proovima õpilastel, kelleks võiks siis olla minu enda 9. klassi õpilased. Kuna meie kool ei ole valikud teinud, millist õpikeskkonda kasutada (Moodle või Viko), siis realiseerimine on ajaküsimus. Küll on aga enda arvutis olemas ülesriputamiseks töölehti kui ka lahendatud ülesandeid.
Õpikeskkonnas saab ststistikat teha ka kasutamisaktiivsuse kohta ning vastavalt sellele oma töid parandada ja täiendada:)

10 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ajajuhtimise mõte on väga hea!
    Koolikauge inimene nagu ma olen, kas koduõpetaja on see, kes annab kodus järelaitamistunde või see, kes õpetab koduõppel lapsi?
    Skeemi pealt jäi natuke segaseks, et kas sama õpilane, kellele sa päeval koolis ainetunnis asja õpetad, küsib sult samu asju õhtul eratunnis ja/või msn-s üle.
    Siis võiks nn pärisõpilastele kohe teha ligipääsu õppekeskkonnas seletavatele materjalidele, hoiaks kindlasti sinu ja nende aega kokku.

    7 punkti.

    p.s. soovitan lugeda ka Ardo Reinsalu mõnusalt ja ladusalt kirjutatud raamatut "Praktiline ajajuhtimine".

    ReplyDelete
  3. Kui õpilastega toimub pidevalt suhtlus, siis kas poleks mõistlik panna suuremat rõhku hoopis foorumile? See oleks koht, kus kõik Sinu õpilased saaksid korraga osaleda-suhelda. Nii jääks ära korduvalt samalaadsetele küsimustele vastamine, sest võib-olla saavad õpilased lahenduse juba varem kellegi teise samalaadse küsimuse vastusest kätte. Ühtlasi suhtleks õpilased rohkem oma vahel ning prooviks lahendust leida enne, kui Sinu poole MSNis, e-posti teel või foorumis pöörduvad.

    Seega tasuks mõelda rohkem sellele, kuidas enda koormust vähendada ning õpilasi omavahel rohkem suhtlema panna.
    8 punkti

    Lili.

    ReplyDelete
  4. Skeem on lihtne ja näitab ära põhitegevuse, mis minu jaoks oluline. Teine väga olulise asjana on see, et selles töös on selgelt olemas milleks selline keskkond ja millist lisaväärtust see toodab.
    Minule meeldis töö ja inimene näitas sellega üsna selgelt üles mida ta tahab antud keskkonnaga saavutada. Kinldasti oleks vaja ennem veel hoolega kõik nüanssid detailselt läbimõelda kuidas teostada, aga see vast ei olnud antud kodutöö eesmärk.

    Hindeks 10p

    OT: Minuteada moodles peaks olema foorumi moodul olemas? saad luua seal erinevaid gruppe ja teha vastavalt vajadustele nähtavaks jne.

    ReplyDelete
  5. Oi, kuidas tahaks ikka veel ka ise üldhariduskooli-ealine olla ja selliste kanalite abil õpetajatega suhelda selle asemel, et mööda kooliklasse ja -koridore neid otsida!

    9 punkti!

    ReplyDelete
  6. Mind huvitab, kuidas õpilased tulevad kaasa foorumis osalemisega. Minu enda kogemused õpilastega on suht negatiivsed, st nad ei vaeva end sellega, kui konkreetset ülesannet pole.
    Aga muidu on idee hea, just koduõppe ja miks mitte, ka nn rahuklassi klientide harimiseks kohaldatav. Aga, jällegi oma kogemustest, vaba aega jääb veelgi vähemaks! 9 p.

    ReplyDelete
  7. Mulle väga meeldib, kuna see tõesti säilib aja nii õpetaja kui ka õpilaste oma. Mul on ka kahju, et koolis polnud sellist võimalust aga loodan et lastel on selline ja siis paremini hakkavad.
    Skeem on selge, natuke puudulik kuid loodan et varsti täieneb ja siis on kõik veel arusaadam ja huvitavam.

    Minu poolt 10 palli!
    (väga lahe idee, kuid on mõni risk, sõltub sellest mis iseloomuga laps soovib selle sotsiaalse tarkvara kasutada, kas on võimalik BAN-i panna või "musta nimerirja" keegi panna, kes kasutab sellist võimalust mitte õppimiseks kuid teiste eesmärgitega.)

    ReplyDelete
  8. Mari! Nii ongi, lihtsuses peitub võlu! Mõnus lihtne skeem.
    Aga olen nõus Liliga, kes ütles, vähenda enda koormust!

    Annan 10 punkti

    ReplyDelete
  9. Lihtne ja arusaadav skeem ja seletus. Siit tuleb väga hästi välja, kui võimas vahend on sünkroonne suhtlusvahend õppetöös. See skeem näitab väga ilmekalt, kuivõrd palju annab Moodle'le juurde MSN. 10 p.
    Terje

    ReplyDelete
  10. On tõesti lihtne ja selge. Esimese hooga oleks tahtnud mõne noole teha kahesuunaliseks, kuid süvenedes sain aru sinu valikust :)
    10 p

    ReplyDelete